Moja prva knjiga - radionica
Radionica u okviru natječaja „Moja prva knjiga“, kojoj je nazočio čak 31 učenik razredne nastave, održana je u OŠ Rapska u petak, 3. veljače, u popodnevnim satima.
„Moja prva knjiga je državni natječaj za učenike osnovnih škola, pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta koji se kontinuirano provodi od 2004. godine. Natječaj se sastoji u pisanju i ilustriranju vlastite priče, a glavna nagrada je tiskanje najboljih radova koje biraju poznati hrvatski književnici Sanja Pilić i Tito Bilopavlović.
Svrha natječaja je poticanje mašte i kreativnosti, razvoj likovno-literarnih vještina te osvještavanje djece i mladih o njihovim pravima, odgovornosti za okoliš i potrebi brige za zajednicu
Više na opširnije.
Udruga za promicanje kulture čitanja “KAlibra” je nevladina, neprofitna organizacija kojoj je cilj promicanje čitanja i informacijske pismenosti te razvitak i unapređenje stvaralaštva za djecu i mlade kroz kulturna i medijska događanja. Misija je stvoriti novi naraštaj mladih čitatelja i književnih stvaratelja.“
(tekst preuzet s web stranice Udruge „Kalibra“)
Dvije mlade voditeljice, Ana Željeznjak i Tea Balen, članice Udruge, pokazale su učenicima razredne nastave kako izraditi svoju vlastitu slikovnicu. Donijele su i slikovnice koje su dosad izdane na natječaju, a kojima su se naši učenici oduševili. Topla i ugodna radna atmosfera vladala je punih sat i trideset minuta. Učenici su ovladali osnovama te se rastali s voditeljicama puni ideja. Rok za prijavu vlastite slikovnice je 31. ožujka te se nadamo da će iz naše škole otići mnoštvo slikovnica na natječaj.
učiteljica Diana Dujmović
Školska knjižnica OŠ Rapska započela je s radom 1953. godine.
Poslije obnavljanja školskog objekta 2006. godine knjižnica naše škole postaje suvremeno informacijsko, medijsko i komunikacijsko središte. Ranije je prostor knjižnice organizacijski obuhvaćao knjižnicu i čitaonicu na prostoru ne većem od jedne učionice. Oprema knjižnice bila je neadekvatna sa starim i nefunkcionalnim namještajem. Međutim, i u takvom prostoru knjižnica je ispunjavala svoju zadaću. Djelovala je godinama kao temeljno mjesto za samostalno istraživanje i učenje, ali i za okupljanje učenika i provođenje njihovog slobodnog vremena.
Prilikom obnavljanja školskog objekta 2006. godine knjižnica je proširena i s čitaonicom zaprima prostor veći od 100 m kvadratnih. U novom prostoru i s obnovljenom opremom knjižnica je postala informativno i kulturno središte škole.
Knjižnica je opremljena radnim računalom za knjižničarku na kojem je računalni program za obradu knjižnične gađe Metel Win, zatim LCD projektorom,televizorom, videorekorderom, razglasom, kopirnim aparatom, radnim računalom za učenike, panoima i suvremenim estetski i funkcionalno oblikovanim stolovima i stolicama.
U nabavi knjiga osim škole pomaže i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa svojim namjenskim sredstvima, Gradski ured za obrazovanje, kao i izdvačke kuće svojim povremenim donacijama. Knjige se nabavljaju i rabatom ostvarenim kupnjom časopisa, ali i sredstvima od prikupljene zakasnine.
Osim lektire, stručne pdagoško-psihološke litrature za učitelje, enciklopedija, leksikona, priručnika, elektroničke građe za nastavu, knjižnica je opskrbljena i različitim znanstveno-popularnim časopisima koji su uz internetsku vezu na računalima značajan izvor informacija za učenje i istraživački rad.
Zahvaljujemo roditeljima koji su donirali knjige i elektroničku građu u knjižnicu.
Knjižničarka:
Marija Grgurić, prof.
Što znači posuditi knjigu?
Posuditi knjigu znači izabrati knjigu, doći do knjižničarke s knjigom i članskom iskaznicom da se zabilježi datum posudbe i broj knjige. Knjigu je potrebno vratiti najkasnije za dva tjedna, neoštećenu. Tko uzme knjigu i napusti knjižnicu ne zaduživši se, knjigu nije posudio već otuđio!
Čemu služi članska iskaznica?
Pomoću članske iskaznice knjige se posuđuju i vraćaju. Članska iskaznica jamči da je knjigu posudio upravo vlasnik članske iskaznice, a ne netko drugi u njegovo ime. Ukoliko član knjižnice izgubi iskaznicu treba odmah prijaviti ili pronađenu donijeti knjižničarki.
Smije li učenik sam uzimati knjige?
Učenici mogu slobodno prolistati knjigu prije nego se odluče na posudbu.
Mora li se knjiga vratiti na isto mjesto s kojeg je uzeta?
Naravno. Knjige su složene po abecedi – po prezimenu pisca. Ako je knjiga na krivom mjestu, može se dogoditi da je ne mogu pronaći ni učenici ni knjižničarka.
Djeca koja puno čitaju:
- stječu nova znanja i proširuju spoznaju
- razvijaju maštu
- razvijaju kritičko mišljenje
- razvijaju sposobnost koncentracije, pažnje, pamćenja, mišljenja, logičkog zaključivanja
- bogate rječnik
- razvijaju senzibilitet za ljepotu jezika, upoznaju forme pismenog izražavanja
- dobivaju poticaje za govorno i pismeno izražavanje
- usvajaju etičke vrijednosti
- izgrađuju sustav vrijednosti za prepoznavanje kvalitetne literaturu
- bogate svoj emocionalni svijet
- zanimljivo i korisno provode svoje slobodno vrijeme
ŠTO SVE MOGU RADITI ČLANOVI ŠKOLSKE KNJIŽNICE?
UČENICI KOJI SE ZNAJU SLUŽITI KNJIGOM NIKADA: