Terenska nastava Ogulin 6.a i 6.b 2014.
Terenska nastava 6. a i 6. b – Ogulin
Na terensku nastavu u Ogulin 6. a i 6. b išli su 7. studenoga 2014. u pratnji nastavnika Maje Vulić, Gordana Jurkovića i Ivane Ladika.
Većina učenika vlakom je putovala tek dva, tri puta pa im je to bio poseban doživljaj. U Ogulinu smo posjetili multimedijalni centar Ivanina kuća bajke.
Razgledali smo stalni postav uz stručno vodstvo, a osobito nam se svidjelo što je većina izložaka interaktivno.
Ivaninu bajku pročitali su nam kraj ognjišta, baš kao što su se bajke čitala u davna vremena, te smo sudjelovali u radionici Bazl. Trebali smo sastaviti puzlle tako da dobijemo cjelovitu Ivaninu bajku, a zatim smo, podijeljeni u skupine, trebali dramatizirati tri Ivanine bajke. Učenički ocjenjivački žiri bio je strog pri proglašenju pobjednika. Najbolja je skupina svečano okrunjena. U Zavičajnom muzeju, udaljenom tek nekoliko koraka, razgledali smo stalni postav uz stručno vodstvo.
Upoznali smo se s poviješću te životom ljudi toga kraja. Zatim smo prošetali do Đulina ponora. Prof. geografije, Maja Vulić, ispričala nam je legendu o Đulinu ponoru, zanimljivosti o Kleku koji se baš i nije vidio zbog magle… Ponovili smo i produbili znanja o geografskim i geološkim obilježjima toga kraja. Prošetali smo i središtem Ogulina.
I već je trebalo krenuti natrag.
Kako nam je bilo pogledajte u galeriji slika.
Učenici mogu učiti na različite načine, ali im je uvijek najzanimljivija i najučinkovitija terenska nastava.
Na terenskoj nastavi učenici primjenjuju naučeno, donose zaključke, samostalno stječu nova znanja, razvijaju kritičko mišljenje i suradnički odnos.
Zbog tih razloga nastojim što više organizirati terensku nastavu.
Dijana Kozarić, prof.
Učenici 6. a i b razreda bili su na terenskoj nastavi u Gornjoj Stubici i Krapini, na nalazištu Hušnjakovo, 13. travnja 2011. g.
U Gornjoj Stubici, naš ravnatelj (čitaj vodič) naučio nas je mnogo o Seljačkoj buni i Matiji Gupcu. Vježbali smo i snalaženje u prostoru uz pomoć skice i kompasa, mjerili udaljenosti krivinomjerom, pretvarali mjerne jedinice te ponovili glagolska vremena.
Nakon odrađenoga posla, išli smo na zasluženi ručak i kraći odmor, a onda u nova istraživanja i saznanja u Krapinu, u muzej i na nalazište pračovjeka.
Pogledajte fotogaleriju.
Iako je padala kiša 6. listopada 2010., dobro raspoloženi 6.a i b krenuli su na terensku nastavu u Ščitarjevo na arheološko nalazište Andautonija.
Željeli smo saznati kakve su kuće gradili, što su jeli, gdje su jela kuhali, kako su bili odjeveni, kako su se oblačili, kako su se djeca igrala, na čemu su i s čime pisali.
Također nas je zanimalo kako do tih saznanja dolaze arheolozi.
Dobili smo odgovore na sva pitanja i još mnogo više: naučili smo kako sašiti torbicu od jute, kako se naziva njihova odjeća i kako nam pristaje.
Tražili smo u pijesku dijelove posuda i kasnije ih sastavljali (bili smo mali arheolozi).
Sve je to svojim fotoaparatom zabilježio Valentin Perić, učenik 6.a razreda.
Pogledajte fotogaleriju.
Posjetili smo meteorološku stanicu i upoznali rad meteorologa te načine uporabe različitih mjernih instrumenata.
Prošetali smo do kapelice Kraljice Hrvata, zatim preko Činovničke livade došli na vidikovac. Tu nam je bila zanimljiva skijaška staza i topovi za pravljenje umjetnoga snijega.
Imali smo sreće što je bio lijep dan pa smo mogli dobro vidjeti Hrvatsko zagorje.
Nakon toga, uputili smo se u rudnik Zrinski da vidimo što se tamo kopalo i na koji način.
Nakon razgledavanja, prionuli smo rješavanju radnih listića: koliko smo kilometara propješačili, je li to duže nego da smo letjeli, kojim se instrumentom mjeri tlak zraka, kako izgleda kišomjer, kako izgleda topografski znak za planinarski dom.
Bilo je tu vremena i za sport, razonodu, druženje…
Pogledajte fotogaleriju.