Projektni tjedan Japan - kako je bilo
Tijekom projektnog tjedna s temom Japana ostvarili smo postavljeni cilj projekta,a to je metodama i oblicima rada te aktivnim sudjelovanjem svih učenika škole kroz upoznavanje i razumijevanje Japana kao zemlje i kulture sa njegovim specifičnostima i posebnostima poticati i razvijati međukulturalnost, vjersku, rasnu i kulturološku toleranciju, poštivanje različitosti i drugačijeg.
Realizacijom projektnog tjedna razvijali smo socijalizacijske vještine i kompetencije učenika, poticali suradništvo, timski rad te organizacijske vještine, suvremenim metodama rada motivirali učenike za učenje, istraživačkim načinom rada, radom u radionicama poticali samostalnost u učenju, razvijali samopoštovanje i komunikacijske vještine. Poticali smo važnost učenja i razumijevanja drugih kultura te razmjenu iskustava znanja i postignuća radi vlastitog napretka. Nastojali smo potaknuti učenike kako bi u u marljivosti i izuzetnoj radnoj disciplini uvidjeli razloge vrlo razvijene japanske ekonomije i gospodarstva. Stoga su postavljeni zadatci ovog projekta uspješno ostvareni.
Učenici su u suradnji sa svojim učiteljima i nastavnicima kroz kreativne radionice,predavanja i prezentacije te istraživanjem, timskim i samostalnim radom obradili jednu ili više ponuđenih tema.
Rezultati njihova rada su preko 100 Powerpoint prezentacija, brojni plakati, kao i literalni i likovni radovi.
Učenici su imali priliku upoznati se sa zanimljivostima Japana, čuti japanske priče za djecu, slikali su trešnjin cvijet-japanski nacionalni simbol kao i japanska slova, okušali se u origamiju, uspoređivali su tradiciju i suvremenost Japana, izrađivali plakate o prošlosti Japana, o suvremenoj japanskoj noveli i Haiku poeziji. Istraživali su postignuća u robotici i autoindustriji, tajfune, bonsai i Tokyo kao jedan od najvećih gradova svijeta.
Učenici su imali predavanje o budizmu, poznatim japanskim fizičarima, praktikum sa dokazivanjem ugljikohidrata u bambusu i o rasama, radionicu na temu Sudoku, japanskim množenjem i brojevima do 10 te radionicu na kojoj su izrađivati plakate i lutke na temu samuraja. Upoznali su posebna japanska glazbala, kao i glazbu, učili su plesati ples sa lepezama i sadili su bambus.
Učenici su sudjelovali u radionicama naših gostiju.
Učenici 5.a i 5.b pobliže su se upoznali sa tradicionalnom japanskom borilačkom vještinom Aikido kroz prezentaciju Aikido društva Zagreb koji su učenicima željeli prenjeti poruku važnosti nenasilnog rješavanja sukoba, čak i kada si napadnut.
Gospodin V.Merslavić, roditelj iz 4.c ujedno je i trener juda te je on 4.c razredu održao prezentaciju tog sporta. Galeriju slika pogledajte ovdje.
Članovi Hrvatsko-japanskog društva Makoto održali su radionicu japanskog jezika učenicima 4., 5.b i 7.a razreda te radionice izrade ždralova učenicima 2.,3.,4.i8.a razreda pa smo time sudjelovati u njihovom projektu 1000 ždralova za Hirošimu. Izrađene ždralove poslali smo djeci Hirošime koji simboliziraju poruku mira.
Galeriju slika radionice japanskog jezika pogledajte ovdje. Galeriju slika radionice izrade ždralova pogledajte ovdje.
HOD, Hrvatsko origami društvo, predvođeno gospođom Sanjom Srbljinović Čuček održali su učiteljima škole predavanje i radionicu origamija, a želja nam je da se suradnja nastavi u vidu održavanja radionica origamija za učenike naše škole.
Uvod u ovu radionicu bila je prezentacija dijela nastavnog sata iz glazbene kulture 8.b razreda koji su svirali i pjevali najpoznatiju japansku pjesmu Sakura, a potom su učenice 4.b razreda izvele Ples sa lepezama na spomenutu pjesmu.
Prezentacija plakata, ppt prezentacija, likovnih radova kao i foto galerija i naš bambus izloženi su u prostoru škole i u samoj knjižnici u petak, 8.5.2015.na Dan škole kada su ujedno bila i otvorena vrata škole za sve učenike i posjetitelje. Zainteresirani su također mogli posjetiti čitaonicu i slušaonicu japanske glazbe koju su organizirale prof.M.Vulić i prof.M.Kulić.
1. a učio je pjevati Sakura, galeriju pogledajte ovdje.
Prezentaciju japanskog nacionalnog borilačkog sporta Judo održali su treneri iz Judo kluba Mladost učenicima 1.,2.i 3.razreda. Ispričavši im vrlo poučnu priču o nastanku te borilačke vještine poslali su im snažnu poruku kako snaga i veličina nisu uvijek presudne i kako je važno baviti se tjelovježbom kako bismo bili zdravi. Kako su to naučili pogledajte u galeriji slika.
Učenici prvih razreda, 4.b,4.c i 6.a slušali su predavanje o Japanu, njegovim posebitostima i razlikama u odnosu na nas i našu kulturu. Predavanje je osmišljeno kao jedno putovanje iz Zagreba u Japan. Učenici 4.c započeli su predavanje izvevši svoju haiku poeziju. Galeriju fotografija pogledajte ovdje.
Kako su učenici učili o religijama Japana pogledajte ovdje.