2018-05-10 10:55:00

Te reklame...

Koliko god nam reklame išle na živce, svi ih znamo, pjevušimo, izgovaramo rečenice koje smo čuli u njima. I koliko god da su odrasli ljudi osviješteni o njihovoj štetnosti, ta znanja često zaborave prenijeti svojoj djeci koja stanu kao hipnotizirana kada na televiziji počne reklama o igračkama ili slatkišima.

Kako bismo osvijestili učenicima koliko vremena zauzimaju reklame u televizijskom programu, učiteljice OŠ Rapska provele su radionicu „Osviještenost o količini reklama u filmskom programu“ preporučenu u nastavnim materijalima Dana medijske pismenosti „Pozitivni i negativni medijski sadržaji“.

Učenici 4. a, 4. b, 3. a i 3. b su prema naputku učiteljica Milice Mitrić, Mirjane Stevanović, Sanele Lacić i Mirne Majić, u nedjelju, 21. travnja 2018., gledali animirani film „Shrek treći“ koji je počinjao u 19:20, a završavao nešto prije 21 h na RTL-u.

Učenici su pomno pratili i zapisivali reklamne blokove, razvrstavali reklame na kategorije te zapisivali trajanje. Najviše reklama se odnosilo na hranu i piće te na telekomunikacije i mobilne uređaje.

Učenici su također primijetili i reklame za vrijeme trajanja filma koje su se pojavljivale u kutu ekrana. To su bile najave za emisije te medijske kuće. Učenici nisu posebno istaknuli niti jednu reklamu da im se posebno sviđa.

Završno prebrojavanje reklama i zbrajanje njihovog trajanja negativno je iznenadilo učenike. Zgrozili su se nad činjenicom da je tijekom 93 minute filma bilo ubačeno čak 52 reklame koje su ukupno trajale 19 minuta!

Ova jednostavna, a tako učinkovita radionica, pomogla je učiteljicama i roditeljima na lak način osvijestiti činjenicu da moramo paziti što, kako i koliko gledamo na ekranima koji su u 21. stoljeću posvuda oko nas.

Tekst napisala: Diana Dujmović, OŠ Rapska


Osnovna škola Rapska Zagreb