2018-04-26 12:47:14
OŠ Rapska pridružuje se medijskom opismenjavanjuPovodom Dana medijske pismenosti, koju su se održali od 19. do 21. travnja 2018. godine, Medijska skupina OŠ Rapska održala je nekoliko radionica koje su samo prvi korak u ovladavanju osnovama medijske pismenosti.
Iva Juras, Franka Jović, Katarina Baković, Dora Cesar, Mia Bader, Nina Perkov Gredičak i Paola Đorđević pohađaju 5. a OŠ Rapska te su članice Medijske skupine. Sa svojom voditeljicom, Dianom Dujmović, istražuju mogućnosti medija, potrebu medijskog opismenjavanja te proizvode medijske sadržaje.
Tijekom ovog mjeseca Medijska skupina je imala puno posla. Djevojke su sa svojom voditeljicom odradile Uskrsnu radionicu na kojoj su istražile fenomen emotikona te u kojoj su vezi ti znakovi s prepoznavanjem ljudskih osjećaja. Nakon toga su učile raditi stop animaciju te su napravile dva probna videa.
http://os-rapska-zg.skole.hr/?news_hk=1&news_id=422&mshow=1188#mod_news
Ova se radionica održala za vrijeme proljetnih praznika kako bi djevojke bile spremne prenijeti svoja znanja ostalim učenicima škole čim se vratre s praznika, a kako bi i OŠ Rapska dala svoj doprinos medijskom opismenjavanju učenika, a i učitelja.
Članice Medijske skupine su sa svojom voditeljicom prvi takav sat održale u 2. a razredu, učiteljice Adriane Strmotić i Marice Puklavec.
U uvodnom dijelu radionice drugaši su igrali pantomimu. Jedan učenik bi izvukao listić te morao glumiti zadano. A zadani su bili ljudski osjećaji. Osjećaj tuge, sreće i straha nije bilo teško prikazati niti pogoditi, ali je malo teže ipak bilo pogoditi osjećaj gađenja i bijesa.
Nakon toga su drugaši davali ideje kako bi prikazali osjećaje na papiru; očekivano, velika većina njih je počela crtati „smajliće“.
Na taj način su došli do teme radionice, a to su znakovi koji prikazuju ideje- emotikoni ili skraćeno emojiji, koji se u zadnjih nekoliko mjeseci pojavljuju posvuda; od aplikacija i filmova do čestitki, reklama, različitih dizajna pakiranja...
Uvodni dio sata odradila je voditeljica skupine, a nakon toga su djevojke preuzele kormilo te ispričale djeci najvažnije informacije o emotikonima uz pomoć plakata kojeg su načinile na radionici tijekom praznika. Drugaši su bili jako zainteresirani, što se dobro vidi po njihovim izrazima lica.
Poslije glavnog „obrazovnog“ dijela, naše junakinje su podijelile učenike na skupine, podijelile materijale te je svaka radila s jednom skupinom djece.
Prvo su promatrali univerzalne izraze lica za sreću, tugu, strah i bijes te ih imenovali, a nakon toga su proučavali te pokušavali imenovati ostale prikazane osjećaje na licima ljudi. Sljedeća aktivnost je bila spajanje emotikona s ljudskim izrazima lica. Učenicima je ta aktivnost bila jako zanimljiva i shvatili su kako i najmanji detalj može utjecati na prepoznavanje osjećaja. Ako možemo prepoznati kako se netko osjeća, razvijamo empatiju te možemo tu osobu bolje razumjeti te ako treba i pomoći. Osim toga, emotikoni daju emocionalnu notu suhoparnim porukama riječima te je tako lakše komunicirati kada sugovornika ne vidimo.
Posljednja aktivnost je bila stvaralačka. Učenici su sa svojim voditeljicama izrađivali agamografe. Agamograf je oblik kinetičke umjetnosti – umjetničko djelo koje se mijenja kada promatrač promijeni točku gledišta. Ono poziva gledatelja da komunicira s njim mijenjajući svoj položaj te na taj način samo djelo dobiva novi značaj u istom prostoru i vremenu.
Djevojke su naučile drugaše izraditi agamograf na kojemu su prikazali različite emojije. Kako je bilo pogledajte na fotografijama.
Uskoro se javljamo s novim pothvatima Medijske skupine!
Diana Dujmović
|