2018-04-04 15:54:50

Naši učenici na Županijskoj smotri projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja

Učenici 5. b, 5. c i 6. b razreda pod mentorstvom pedagoginje Lovorke Jurić predstavili su svoju školu na Županijskoj smotri projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja koja se održala u OŠ Grigora Viteza 23. ožujka 2018. godine. Tema projekta koju su učenici ove školske godine odabrali i obradili bila je „Práva žena/Prȁva žena“.


Projekt na smotri su prezentirali učenici Sara Božić, Stella Božić, Marta Tomljanović i Rina Uljević. Na projektu su još radili Dora Karlo, Rafael Dundović, Lukas Denkovski i Lovro Blažević.


Ove školske godine izvannastavna aktivnost „Građanska grupa“ imala je novine u radu. Umjesto pedagoginje, uvodna predavanja i radionice za učenike održali su učenici 6. razreda.


Kao voditeljski parovi Marta Tomljanović i Lukas Denkovski okušali su se u uvodnom predavanju. Idući susret vodili su Lovro Blažević i Vida Novosel. U dvije radionice marljivo su vodile učenike Marta Tomljanović i Stella Božić.

 

 

 


Nakon što su učenici savladali osnovne pojmove, dodijeljen im je zadatak da u razgovoru s roditeljima, prijateljima, rodbinom i profesorima istraže koji su problemi u našoj zajednici.


Učenici su odgovore zapisivali na obrascu te su ih prezentirali drugim učenicima na sljedećoj radionici. 

Učenici su prezentirali što su istražili u razgovorima s bližnjima. Prijedlozi su zapisani na ploči. Poveo se razgovor o svakom zapisu pomoću pitanja: „Je li to problem kojim se može baviti javna politika?“. Nakon rasprave učenici su glasali za tri problema. Problem koji je imao najviše glasova je – „Práva žena“. 

Na idućoj radionici poveden je razgovor o izvorima podataka te je uslijedila rasprava o tome koji bi izvori podataka bili najprimjereniji ovoj temi. Učenici su zajednički izradili anketu kojom su istražili ovu temu među učenicima naše škole. Fokusirali smo se na prepoznavanje diskriminacije među vršnjacima. Anketirali smo posebno učenice i učenike. 

Nakon razgovora o izvorima podataka grupa je odlučila koje će koristiti. Zajednički su izradili anketu za učenike od 5. do 8. razreda. Učenici su se podijelili po grupama ovisno o izvoru podataka koji će istraživati. Jedna grupa je bila zadužena za intervjuiranje i pisanu komunikaciju sa osobama koje bi mogle znati više o temi. Druga grupa je provodila anketu. Grupa je ispitivanom razredu objasnila temu koju istražuju, dali bi uputu za popunjavanje ankete te bi iste obradili i analizirali rezultate.

Treća grupa bila je zadužena za izvore iz publikacija i dokumenata. Obujam i zaduženja grupa mijenjali su se kako su učenici prikupljali podatke koji su ih uputili na druge izvore podataka.

Na svakoj radionici čitali bi prikupljene podatke. Povela bi se diskusija. Učenici su pisali svoja zapažanja te su popunjavali upitnike. Učenici su samostalno istraživali činjenice o tematici i rješavali probleme u malim skupinama. Pisali su dopise i molbe te kontaktirali s osobama iz javnog života i predstavnicima vlasti.


Fotografije sa posjeta:

 

 


Učenici su predlagali;
- Informiranje žena o ljudskim pravima kroz informativne letke, reklame, plakate...
- Promoviranje žena kroz umjetnost i glazbu
- Promocija uspješnih žena kroz predavanja, izložbe


Najbolji pristup rješenju problema:


Prijedlog politike je promocija uspješnih žena kroz predavanja i izložbe. Na predavanjima žene bi govorile o svom uspjehu i kako su ga postigle. Na izložbama prikazali bismo žene kako rade „muške poslove“. Cilj nam je ovom politikom predstaviti ženu kao uspješnu i ravnopravnu muškarcu. Želimo poslati poruku svim djevojčicama i ženama da i one mogu uspjeti, a svim dječacima i muškarcima da žene mogu sve što i muškarci. Potporu politici koju predlažemo, dobit ćemo tako da objasnimo politiku djelovanja, njezine nedostatke i prednosti. Pojedinci ili udruge koje bi nam mogle pomoći su Ured za ravnopravnost spolova,
Centar za ženske studije, udruge za kulturu, udruge za promicanje ljudskih prava i građani.


Projekt je bio predstavljen:
Pred razredom koji učenici pohađaju, na Vijeću učenika i Vijeću roditelja. Dogovoreno je predstavljanje kod Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova.
Svi pred kojima smo predstavili temu bili su zainteresirani za nju.


Osnovna škola Rapska Zagreb